Realcar add BSbildeler add

La oss hjelpe Fredric Aasbø til VM i USA

Innlegg ealoken Ons Nov 19, 2008 9:15 am

høres bra ut det rune ;)
Når våren kommer og snøen forsvinner går mannen og kvinne til sin store vår leting etter det blå! Damen leter etter blåveis, vi gutta leter etter blårøyk!

Det er viktig og få litt røyk ut av bakvogna :)
Brukerens avatar
ealoken
Moderator

Innlegg Svesa Ons Nov 19, 2008 12:24 pm

Lindgren skrev:
Svesa skrev:
Lindgren skrev:
Svesa skrev:Endelig hjemme ....

Lager en artikkel når jeg kommer til meg selv igjen. Vil bare fortelle dere at Fredric gjorde en utrolig innsats!!! Han er SINNSYKT bra når det gjelder.

Fredric kjørte klokt fra første treningsdag og tok den aldri helt ut før konkurransene begynte. De to rundene mot Tim Marshall var ren utklassing. Så kjørte han uavgjort de to første rundene mot Ueo men måtte tilslutt gi tapt i rerun mot en av verdens aller beste driftere. Det mest utslagsgivende i dommernes øyne var inngangshastigheten til den første svingen som kun skyldtes den undermotoriserte bilen i dette selskapet. Ueo stakk fra Fredric med nærmere hundre meter før svingen og selv om Fredric dro innpå gjennom sløyfa så holdt det desverre ikke.

Tipper Fredric langt høyere opp på lista hadde vi hatt en bil med mere effekt. Utrolig bra og havne på en 11.plass med en standard motor i dette selskapet. Husk det betyr at 21 av Verdens beste driftere havnet bak han....

Har over 4 timer film fra helgen. Skal prøve å få laget noe av dette
etterhvert.

Takker hele teamet som var med der borte for en kjempeinnsats!!!!

Dette viste du vel godt om, siden bilen er "din" og du er hovedsponsor. Burde gitt han en ny bil, når han skulle ditt.
Vi snakker VM ikke Powerdrift på disse små banene deres.

Nei faktisk ikke. Bilen har vist seg konkurranse dyktig selv mot AE86 til Eric O`Sullivan på den raske Sturupbanen. Fredric slo også totalt 21 toppførere med topp biler, kun 10 som kom foran han... Og det førere med biler nærmere million klassen og effekt nærmere 800hk på 800kg. (Darren McNamara). Vi har lært mye av dette og vet at hvis vi i frentiden skal være med i dette sirkuset så må det ytterligere satsning til også på bilsiden.

Skal man ha bil i toppklassen i VM sammenheng koster det... Vi satset det vi klarte, kanskje du har midler til å gjøre det bedre....

Bilen har funka helt perfekt den ja, men mener at 2 nye litt større turboer og ny "mapp" hadde kansje vært greit å fått slengt på, før den dro nedover.
Fredric kjører jo helt konge, å jeg er ikke overasket i det hele tatt at han kom så langt. Bare å ta av seg hatten. Håper virkelg at vi ser han der nede igjen.

Du sier det selv og det er vel det som har vært grunntanken: "Bilen har funka helt perfekt den ja," Når vi bygde bilen så var det nettopp det som var i fokus, å ha en så "skuddsikker" bil som mulig. Bedre på sikt å ha en bil som alltid leverer enn en som kanskje er litt mer konkurranse dyktig men som kun virker på annethvert løp. Bilen ble bygd for å brukes hele sesongen i både powerdrift og Nordic Drifting Series. Den har i tillegg vært brukt også i PRO Drift - Europeanseries og King of Europe og hevdet seg bra hele veien.

Deltagelsen i Red Bull`s World Chamionship var noe som kom brått på oss alle. Når det ble brå bestemt så hadde vi kun dager på oss før bilen skulle shippes til USA og det var da ikke engang i tankene å skulle trimme den ytterligere, ihvertfall ikke en ombygging av hele motoroppsettet med turboer, grenrør, dyser, bensin system, el. oppsett, mapping osv.. Det ville overhodet ikke vært gjennomførtbart heller, med den tiden som var til rådighet før bilen måtte sendes.

Er lett i ettertid og se at han ville hevdet seg bedre med mer effekt og at vi må se litt på slike ting ved en eventuell videre deltagelse i dette "selskapet" men er langt fra dit til å beskylde oss for at vi burde visst bedre og at vi burde hostet opp en "ny" bil på et par dagers varsel.

Tankeløs beskyldning og unødvendig ytring i mine øyne....
Tom Ole "Svesa" Svendsen
Powerdrift AS

Innehaver www.japanauto.no
S15 "No Secret"
Svesa
Site Admin

Innlegg cato #9 Ons Nov 19, 2008 4:58 pm

må få grartulere med en 11 plass. meget bra det.... og nesten som en drøm egentlig.... hadde noen i begynelsen av 2008 sagt at norge skulle ha en drifter i verdensmesterskapet i drifting og i tillegg havne på en 11 plass hadde jeg aldri trodd det.....

mener bilen er bra som den er jeg... det aller viktigste er holdbarhet og driftsikkerhet... en kan ha så bra bil som bare det, men virker det bare på hvert annet løp hjelper det lite.... for og vinne må man kunne fullføre.. ;)

synes at han beviste mer med og ha en motorsvak og ganske orginal bil jeg... litt mer tilbake til det drifting egentlig er.... en skal jo liksom kunne hevde seg med en billig dårlig bil også, og det er noe som det virker flere dommere rundt på løp og i flere land sm usa glemmer... en skal jo gi handikap til de med svak motor osv... blir dumt om det blir som i usa at en nesten må ha en fabrikskontrakt på flere milioner og bil til bortimot 1 mill for og kunne hevde seg... for all del drifting er kult i usa, men mener måten usa er blitt på ikke er noe godt forbilde... da er den bedre med japsestilen... bygg en grei bil som funker og kjør den som den aldri har blitt kjørt før..
nissan s14,5 Drifter #9
profil powerdrift
http://www.powerdrift.no/index.php?opti ... Itemid=185
www.bergendriftteam.com
Brukerens avatar
cato #9

Innlegg Liv Ons Nov 19, 2008 5:21 pm

Bra innspill Cato! Greit å beholde bakkekontakten :D
Girlpower ;-)
"Du kan ikke bestemme hvor langt livet skal bli, men du bestemmer hvor bredt det skal være"
www.corvetteclub.no www.panvulk.no www.youtube.com/meguiarsnorway
Liv

Innlegg Andresen Ons Nov 19, 2008 5:48 pm

Husker da vi sto i kø for å kjøre kval på rudskogen i år så hadde Fredric hørt noen rykter om VM i Usa, å sa han hadde lyst til å reise for å SE på :P
Vi prøvde å si han måtte dra dit å KJØRE. Det var nok ett lurt valg å kjøre tror jeg :wink:
Kjempe arti å sitte å følge med på resultatene i helga allefall.
Gratulerer Fredric!

Vi andre må nok heve oss noen hakk hvis det skal bli noen spenning i serien til sommeren :wink: 8)
Brukerens avatar
Andresen

Innlegg Lindgren Ons Nov 19, 2008 9:22 pm

:D :D :D
Lindgren

Innlegg Lindgren Ons Nov 19, 2008 9:47 pm

Andresen skrev:Husker da vi sto i kø for å kjøre kval på rudskogen i år så hadde Fredric hørt noen rykter om VM i Usa, å sa han hadde lyst til å reise for å SE på :P
Vi prøvde å si han måtte dra dit å KJØRE. Det var nok ett lurt valg å kjøre tror jeg :wink:
Kjempe arti å sitte å følge med på resultatene i helga allefall.
Gratulerer Fredric!

Vi andre må nok heve oss noen hakk hvis det skal bli noen spenning i serien til sommeren :wink: 8)

Ja det husker jeg godt.. "kom deg ut i verden å kjør" Jævla rått at det kom så fort. :D
Lindgren

Innlegg ivers Tor Nov 20, 2008 4:11 pm

Luska litt rundt.. eneste jeg fant er dette...
http://www.oblad.no/article/20081114/SK ... 01/NYHETER
Brukerens avatar
ivers
Moderator

Innlegg Springsteen Tor Nov 20, 2008 4:20 pm

Skremmende hvor lite media har dekket dette synes jeg :?
Brukerens avatar
Springsteen

Innlegg Ove Harlem Tor Nov 20, 2008 8:53 pm

Springsteen skrev:Skremmende hvor lite media har dekket dette synes jeg :?

Ja, men vet dem om det da???
http://www.TeamDriftMonkey.com "Next Generation Drifters"
http://www.jdmgarage.no "Time Attack/Drifte Biler"
http://driftmonkey.no "Fashion For Drifters"
http://jdmshop.no "Nr1 JDM Shop"
Brukerens avatar
Ove Harlem
Godkjent bedrift

Innlegg halllon Fre Nov 21, 2008 10:18 pm

TUSEN TUSEN TAKK til alle dere som har stottet oss der hjemme!!!! Dette er det RAAESTE jeg har vaert med paa!

Vi har vaert paa kryss og tvers og ordnet og styrt for aa faa dette til, og etterhvert har stadig flere folk stilt opp for delegasjonen fra nord. Vi er smaagutter i dette selskapet og vi har forsokt aa gjore saa godt vi kan, og vi fikk definitivt bitt fra oss!!! Alle paa laget har gjort en kjempejobb!!!!

Jeg er saa stolt av aa kjenne dere og aa vaere en del av det her, og jeg foler vi har klart aa faa til aa vise at man kan gjore ting selv med begrensede midler. For aa sitere Jonathon Bradford, sjef for Falkens driftingsatsing: "I am proud of you guys!" That's to you! :D:D:D

Ses i Norge!!
Team Japan Auto - Heckschläude - BlackBoxMedia - BS Bildeler - Panvulk - ABC Industriservice -
Brukerens avatar
halllon

Innlegg F.Øksnevad Fre Nov 21, 2008 11:19 pm

Film når Fredric kjører twin... fra indre bane!

Battle mot Tim begynner 06:10 ut i filmen

Battle mot Ueo begynner 12:50 ut i filmen!

http://videos.streetfire.net/video/Red- ... 6000573112

Helt RÅ kjøring Fredric!!!! :shock:
Brukerens avatar
F.Øksnevad

Innlegg Liv Lør Nov 22, 2008 7:37 pm

F.Øksnevad skrev:Film når Fredric kjører twin... fra indre bane!

Battle mot Tim begynner 06:10 ut i filmen

Battle mot Ueo begynner 12:50 ut i filmen!

http://videos.streetfire.net/video/Red- ... 6000573112

Helt RÅ kjøring Fredric!!!! :shock:

Dette var rått ja :D
Girlpower ;-)
"Du kan ikke bestemme hvor langt livet skal bli, men du bestemmer hvor bredt det skal være"
www.corvetteclub.no www.panvulk.no www.youtube.com/meguiarsnorway
Liv

Innlegg Lindgren Lør Nov 22, 2008 8:34 pm

Fy f å rått, syns Fredric ligger mest breit og med sine gode oppstell, ser det jo meget proft ut. :D
Lindgren

Innlegg halllon Søn Nov 23, 2008 8:18 am

:D :D :D

Da er vi hjemme igjen etter to spesielle uker i USA. Som jeg skrev litt lenger oppe er jeg veldig stolt av å kunne representere dere alle sammen!! Vi klarte å bli beste europeiske team med en 11. plass, og jeg er utrolig letta og glad for hva vi klarte å få til!

Det er spesielt å lese alle kommentarene i denne og andre tråder. Det føles veldig rart å ha vært med på dette... Jeg ser flere av dere nevner da vi snakket om å reise over for å kikke - det er så kult at dere pusha på for at vi burde prøve å kjøre der! Man får selvtillit av sånt.

Når det gjelder selve kjøringa og dømminga der borte skiller den seg ut ved at det er mye mer et dragrace fram til traséen begynner, og dommerne dømmer mye etter hva slags inngangsfart hver fører har (de måler med laser og tar lite hensyn til bil/feste). Etter at dragracinga er over og man har nådd 90+mph skal man sette opp bilen så hardt som mulig inntil en mur og subbe muren i ytterkant rundt den første høyren. Dommerne sa at de ville se rå satsing i inngangen, og sa at "we want to see your subframes". Mao, de ville se biler på taket... Go figure - helt verst!! :D

Dere kan jo da tenke dere hvordan det er å stå på startlinja etter å ha sett rå sjåfører som Eric O'Sullivan, James Deane, Justin Pawlak og andre skrote bilene sine i muren i ytterkant, og så rulle opp til start ved siden av Ueo. Det var en spesiell følelse da jeg så bilen til Ueo hoppe litt fram i det han satte den sekvensielle kassa i førstegir og la bilen på "start-turtall". Runnene mot ham husker jeg ikke noe av, men følelsen da jeg fikk beskjed om at det var One More Time mot Ueo er helt ubeskrivelig. Det var mer enn vi noensinne kunne ha drømt om. Den første driftingfilmen jeg så, og det var vel blant annet den som gjorde at jeg begynte med drifting, var av Ueo som rocker en av sine første AE86er...

Vi har bodd på alt fra bakgårdsmoteller med politijakt i nabolaget til strandhus på Hermosa Beach, og vi har fått beskjed om å komme oss ut av Compton i L.A. (hardt strøk) mens vi har lett etter gutta som oppbevarte Supraen. Vi har fått masse hjelp fra en lokal gjeng som heter 626 Drift og noen veldig trivellige franskmenn i Mulsanne Enterprises og Frog Specialties. Vi har stappa leiebilene fulle av folk og dekk, kjørt SoCal på kryss og tvers med Supraen på slep og nesten bomma på flyet fra L.A. fordi politiet hadde sperret av den ene terminalen. Vi har kjørt Supra på offentlig vei mellom skyskrapere i Long Beach med politieskorte av California Highway Patrol. Under løpet var det en gedigen skogbrann i L.A., veiene ble stengt og det var masse aske i lufta. Resultatet var at solnedgangen ble enda finere enn vanlig... USA er et sinnsykt land.

Espen, Thomas, Trond, Martin, Steffen, Tom Ole, Hege, Joacim, Edvin, Camilla og Stine og alle dere andre her hjemme - takk for turen. KW&Co, Tormod&CO, Kenneth (Grattis igjen med ny bil :D), Liv&Co, Stian og Arild, Bergensgjengen, Mikael & Jore, Sebastian og alle dere andre - det var knall å møte dere der borte. Til alle dere som har sendt meldinger - jeg har lest alle og beklager at jeg ikke har fått svart enda, men jeg skal prøve å ta det igjen!

Nok prat fra meg, tenkte jeg skulle legge inn noen bilder. Hege har tusenvis av bilder og mye bra film, se Gatebil.no, Heges blog på blog.haukhe.com og min lille side på www.fredricaasbo.com - mer kommer!!

Igjen - tusen TUSEN takk! Now watch this drive! :D

Bilde

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Team Japan Auto - Heckschläude - BlackBoxMedia - BS Bildeler - Panvulk - ABC Industriservice -
Brukerens avatar
halllon

ForrigeNeste

Gå til Drifting Diverse

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest